Chirurgia plastyczna
Plastyka laserowa pochwy

Zespół rozluźnienia pochwy (VRS) to innymi słowy utrata optymalnej struktury pochwy, najczęściej na skutek porodu drogami natury oraz naturalnego procesu starzenia. Kolejne ciąże i porody a także menopauza, która powoduje spadek poziomu hormonów i w efekcie zanik pochwy wpływają na pogorszenie się VRS.

„Luźna pochwa” jak zwykli to zjawisko określać kobiety oraz ich partnerzy, narzekający na utratę elastyczności pochwy, wpływa na zmniejszenie tarcia podczas stosunku, przez co spada lub całkowicie zanika satysfakcja seksualna. Za pomocą lasera Fotona, który oddziałuje na ściany pochwy, wiązka laserowa stymuluje kolagen w błonie śluzowej pochwy i powięzi wewnątrzmiedniczej. W efekcie tkanki stają się bardziej napięte i elastyczne, zmniejsza się obwód pochwy (jest ciaśniejsza), polepszają się doznania seksualne, znacznie poprawia się jakość i komfort życia kobiety.

Ten pierwszy bezinwazyjny zabieg laserowego obkurczania pochwy stanowi alternatywę do inwazyjnych, wymagających zwykle długiej rekonwalescencji oraz obciążonych ryzykiem powikłań zabiegów z zakresu ginekologii estetycznej. Pomimo, że na rynku dostępnych jest wiele zabiegów umożliwiających leczenie zespołu rozluźnienia mięśni dna macicy począwszy od metod behawioralnych (ćwiczenia mięśni Kegla), poprzez terapie farmakologiczne (kuracje hormonalne, kremy i spraye poprawiające elastyczność) na zabiegach chirurgicznych kończąc, żadne nie są tak skuteczne i dodatkowo bezpieczne jak zabieg wykonywany laserem. Zabiegi chirurgiczne pomimo, że są w stanie przynieść pożądane efekty, są również dalece ryzykowne, mogą spowodować blizny, uszkodzenie nerwów czy ograniczone czucie. Olbrzymie zainteresowanie zabiegami z zakresu ginekologii estetycznej zmusiło badaczy do poszukiwania jak najmniej inwazyjnych metod leczenia, które będą skuteczne i jednocześnie bezpieczne.

Przed zabiegiem konieczna jest konsultacja ginekologiczna oraz przeprowadzenie badań:

•     aktualny wynik cytologii
  •     badanie ogólne moczu
  •     stan narządu rodnego bez patologii
  •     wymaz bakteriologiczny z pochwy

Przeciwwskazania:

•     ciąża i okres laktacji
  •     przyjmowanie leków wrażliwych na promieniowanie
  •     uszkodzenie oraz/lub aktywna infekcja w leczonym obszarze
  •     niezdiagnozowane krwawienie pochwowe
  •     aktywna menstruacja
  •     porfiria
  •     ciężkie choroby ogólnoustrojowe
  •     rozpoznany, podejrzewany lub występujący w przeszłości rak piersi
  •     przebyta lub czynna choroba zakrzepowo – zatorowa

Procedura zabiegu

Zabieg składa się z dwóch faz. Pierwszym elementem jest naświetlanie kanału pochwy na jego całej długości przy użyciu specjalnego wziernika laserowego oraz adaptera wysyłającego okrężną wiązkę. Dzięki zastosowaniu tych akcesoriów możliwe jest szybkie i łatwe naświetlanie kanału pochwy na całym jego obwodzie. W każdym naświetlanym miejscu aplikowana jest energia 90J w ramach specjalnej sekwencji, która powoduje wytworzenie nieablacyjnego, dokładnie kontrolowanego, wyłącznie termalnego wpływu na ściany pochwy, który wywołuje natychmiastowe kurczenie się tkanki oraz inicjuje remodelowanie kolagenu oraz nową syntezę kolagenu w błonie śluzowej pochwy. Druga faza również polega na naświetlaniu wejścia do pochwy ale także jej przedsionka. Do tej procedury konieczna jest głowica emitująca wiązkę na wprost. Energia dostarczana jest podobnie jak w przypadku fazy pierwszej. Procedura nie wymaga zastosowania znieczulenia. Bezpośrednio po zabiegu pacjentka może powrócić do normalnej aktywności. Czas trwania zabiegu wynosi od 30 – 60 minut.

Zalecenia po zabiegu:

•     powstrzymanie się od aktywności seksualnej przez miesiąc
  •     stosowanie żelu z estrogenami dwa razy w tygodniu przez miesiąc
  •     wizyta kontrolna po dwóch miesiącach
Zabiegi przeprowadza w EUROKLINICE Pani doktor ginekolog Katarzyna Wilgus-Kubica.

Materiał pochodzi z wortalu:

Wykonanie Agir.pl