Liposukcja - Brzucha - Ud - Podbródka

Liposukcja – odsysanie tłuszczu

JB przed zabiegiem 768x1024
JB 22022020 po zab2 768x1024

Operacja odsysania tłuszczu jest jedną z najpopularniejszych metod pozbywania się nadmiaru tkanki tłuszczowej, zwłaszcza z obszarów, z których bardzo trudno pozbyć się go dietą czy ćwiczeniami. Mówimy tu o takich miejscach, jak podbródek, kolana, uda (bryczesy) czy brzuch.

Zabieg przeznaczony jest dla osób bez zdecydowanej nadwagi. Należy wiedzieć, iż nie jest to metoda na odchudzanie – ma ona służyć poprawie sylwetki i wyrzeźbieniu figury.

Metod liposukcji jest kilka.W Euroklinice wykorzystujemy głównie liposukcję ultradźwiękową, ze względu na znikome ryzyko powikłań do zabiegu.

Metoda polega na wykorzystaniu emisji ultradźwięków oraz kaniuli o niewielkiej średnicy. Specjalne żłobienia na wierzchołku kaniuli pozwalają na równe odessanie tkanki tłuszczowej.

To obecnie najczęściej stosowana metoda liposukcji, w której wykorzystuje się również efekt termiczny, który pomaga w obkurczaniu się skóry.

Dla kogo jest przeznaczona liposukcja ultradźwiękowa

osoby szczupłe z tendencją do odkładania się tłuszczu w takich miejscach, jak brzuch (tzw. boczki), uda oraz bryczesy;
null
osoby, które mają tkankę tłuszczową w miejscach, których nie można w żaden sposób wyszczuplić ćwiczeniami, jak: kolana, podbródek, pachy, miejsca intymne i plecy;
null
osoby, które schudły dzięki diecie i ćwiczeniom, ale pozostał im nadmiar tkanki tłuszczowej, tworzący nieestetycznie nawisy, tzw. złogi tłuszczowe;
null
osoby zmagające się z lipodemią . To choroba o podłożu genetycznym, gdzie tkanka tłuszczowa tworzy trudne do zredukowania obrzęki, i gdzie ćwiczenia połączone z dietą nie dają pożądanego efektu;
null
osoby cierpiące na ginekomastię. To nadmierne powstawanie komórek tłuszczowych w obrębie piersi, które dotyczy aż 40% męskiej populacji. Nie jest to problem związany z otyłością, ponieważ pojawia się także u wysportowanych, szczupłych mężczyzn;
null

Obszary ciała, które można poddać liposukcji

Liposukcja brzucha

To najpopularniejszy zabieg w przypadku obu płci, ponieważ pozwala uwypuklić mięśnie brzucha, które zniknęły pod komórkami tłuszczowymi.
W tym obszarze chirurg jest w stanie bardzo dokładnie usunąć zbędną tkankę tłuszczową.

Liposukcja ud

W tym wypadku chodzi o nadanie udom właściwego kształtu oraz utrzymanie optymalnych proporcji.
Liposukcja ud pozwala pozbyć się tzw. bryczesów oraz cellulitu.

Wykonywanie podwójnego zabiegu (brzuch-uda) podczas jednej wizyty, jest coraz popularniejszą praktyką.

Liposukcja podbródka

To odessanie tłuszczu z okolic brody. Wykonuje się go u kobiet i mężczyzn, którzy posiadają tzw. podwójny podbródek. Pozwala radykalnie poprawić kontur żuchwy i brody.

Liposukcja ultradźwiękowa – korzyści

• Bezpieczna dla zdrowia.

W przypadku urządzeń wibracyjnych czy zastrzyków rozpuszczających tłuszcz, może dochodzić do niszczenia naczyń krwionośnych, uszkodzenia nerwów oraz tkanki łącznej. W przypadku liposukcji ultradźwiękowej, zakończenia nerwowe oraz inne tkanki znajdujące się w sąsiedztwie tkanki tłuszczowej, będą bezpieczne.

• Możliwość połączenia zabiegu liposukcji z innym zabiegiem medycyny estetycznej.

Pozyskana w wyniku zabiegu tkanka tłuszczowa może zostać przeszczepiona w inne partie ciała (piersi, pośladki) lub twarzy (usta, policzki, żuchwa).

• Szybsza rekonwalescencja.

W większości przypadków można normalnie funkcjonować już po kilku dniach. Opuchlizna, siniaki i dyskomfort ustępują po około trzech tygodniach po wykonanym zabiegu, a końcowy efekt pojawia się po około trzech miesiącach.

Zapisz się na konsultację

Przeciwwskazania do zabiegu liposukcji

Do najczęstszych przeciwwskazań należą:

• zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • choroby serca,
  • ryzyko wystąpienia zatoru naczyń krwionośnych,
  • znaczna otyłość,
  • cukrzyca,
  • ciąża,
  • karmienie piersią,
  • niewydolność organów wewnętrznych (tj. wątroba, nerki),
  • niedoczynność i nadczynność tarczycy,
  • epilepsja,
  • osteoporoza,
  • stany zapalne skóry lub tkanek miękkich,
  • nowotwory złośliwe,
  • znaczne wahania ciśnienia tętniczego.

Procedura przed zabiegiem liposukcji

liposukcja

Metoda liposukcji, wykonywana w Euroklinice jest bezpieczna, ale jej przebieg i ewentualne powikłania zależą nie tylko od lekarza, ale też od operowanej części ciała i prawidłowego przygotowania się pacjenta do zabiegu.

Przed zabiegiem odbywa się konsultacja z lekarzem prowadzącym, którego zaleceń należy ściśle przestrzegać.

• Najczęściej zabieg odbywa się w znieczuleniu ogólnym, dlatego należy być na czczo.
  • Wszystkie informacje dotyczące stanu zdrowia, muszą być przekazane anestezjologowi przed zabiegiem.
  • Bezpośrednio przed zabiegiem liposukcji należy dokładnie umyć ciało, ewentualnie ogolić miejsca, w których planowane są wkłucia kaniuli.
  • Przed zabiegiem, kiedy pacjent jest jeszcze przytomny, lekarz zaznacza na ciele obszary, z których ma być odessany tłuszcz. Wykonuje się to
    w pozycji stojącej, ponieważ po zmianie pozycji pacjenta na leżącą, kształt danych miejsc się zmienia.
  • Jeżeli po zabiegu liposukcji pojawią się zawroty głowy, gorączka, objawy infekcji skóry, znaczna utrata krwi lub inne niepokojące objawy – należy niezwłocznie zgłosić się do lekarza prowadzącego.

Procedura po zabiegu liposukcji

liposukcja

Jeśli decydujesz się na jeden obszar liposukcji, przebieg rekonwalescencji będzie raczej dość szybki. Jednak ze względu na to, że jako ludzie różnimy się stylem życia, stanem zdrowia i potencjałem do regeneracji, plan rekonwalescencji uzgadnia się z lekarzem, który przeprowadza zabieg.

• Z reguły trzeciego dnia po zabiegu, można wrócić do domu.
  • Przez okres 6 tygodni po zabiegu, 24/7 należy nosić specjalne ubranie uciskowe. Ściąga się je jedynie na czas brania chłodnego prysznica.
  • Aby ciało wygoiło się prawidłowo, należy unikać wysiłku fizycznego.
  • Aby przyspieszyć rekonwalescencję po zabiegu, zalecamy wykonanie serii masaży limfatycznych oraz korzystanie z pomocy fizjoterapuety. Pomocne będą tu zabiegi LPG endermologie. Pozwalają one wyrównać drobne nierówności skóry, które powstały w miejscu usunięcia nadmiaru tkanki tłuszczowej.
  • W rehabilitacji po zabiegach liposukcji można dodatkowo wykorzystać kinesiotaping, czyli użycie rozciągliwych, samoprzylepnych taśm. Pozwalają one szybciej wyeliminować wybroczyny oraz obrzęki.
  • W późniejszym okresie rekonwalescencji, aby uniknąć powstawania nierówności tkanek, polecamy korzystanie z fali uderzeniowej. To metoda, która skutecznie redukuje obrzęki oraz cellulit, wspomaga pracę układu limfatycznego, a także poprawia napięcie skóry.
  • Pacjenci, którzy przestrzegają zaleceń lekarza i korzystają z zabiegów rekomendowanych po liposukcji, mają dużo lepsze efekty. Oczywiście warto skonsultować rodzaj zabiegów z lekarzem prowadzącym.

Efekty po zabiegu liposukcji

Całościową ocenę efektów liposukcji widać po około trzech miesiącach.

Warto przez czas rekonwalescencji dbać o właściwą dietę i wypijanie odpowiedniej ilości wody, która pomaga w gojeniu się tkanek.

Plastyka brzucha, przeszczep tkanki tłuszczowej w pośladki:

pośladki przed

Przed

pośladki po

Po 5 miesiącach

Liposukcja w okolicach brzucha:

Przed

Po

Zdjęcia mają dawać ogólny pogląd na to, jakie efekty są możliwe do uzyskania. Każdy człowiek ma inne warunki anatomiczne, dlatego nie zawsze taki konkretny efekt będzie możliwy do osiągnięcia.

Uwaga! W przypadku operacji przeprowadzanych dla pacjentów zagranicznych, konieczny jest dłuższy (10 – 14 dni) pobyt w Polsce, w celu bezpiecznego i całkowitego zakończenia wszystkich czynności związanych z przeprowadzoną operacją.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zabiegu liposukcji? Wypełnij formularz kontaktowy, oddzwonimy do Ciebie.