Doktor Katarzyna Wilgus-Kubica w tygodniku WPROST

W dzisiejszym tygodniku WPROST znajdziecie obszerny materiał na temat ginekologii estetycznej, a w nim wypowiedź Pani doktor Katarzyny Wilgus – Kubicy.

WPROST_dr_Kubica_WilgusDo Katarzyny Wilgus-Kubicy, ginekolog z katowickiej EUROKLINIKI zgłaszają się pacjentki z przerostem warg sromowych. – Lista dolegliwości, jakie się z tym wiążą, jest naprawdę długa. To nawracające infekcje, ból, fizyczne uszkodzenia, otarcia – wylicza. – Sporo pacjentek, które do nas trafiają cierpi także na zespół luźnej pochwy. To zwykle kobiety dojrzałe, po porodach, chcące poprawić wygląd intymnej części ciała i co niezwykle istotne, często chcące także poprawić komfort życia seksualnego – mówi. Takim kobietom polecamy laseroterapię. – Każda kobieta dba przecież o siebie, chodzi do kosmetyczki, równie ważne powinno być dla nas, a może nawet ważniejsze, dbanie o miejsca intymne swojego ciała. Starzejemy się, to nieuniknione. Kto powiedział, że możemy zapobiegać i walczyć ze zmarszczkami na twarzy, a z objawami starzenia miejsc intymnych już nie? – pyta lekarka. Laser sprawia, że włókna kolagenowe w tkance obkurczają się – ściany pochwy stają więc bardziej napięte. – To nie jest jednak zabieg, którego efekt będzie utrzymywał się do końca życia. Zawsze uprzedzam o tym pacjentki ale trzeba i warto go wykonać – mówi Wilgus-Kubica.<