Terapia osoczem bogatopłytkowym lekarstwem na łysienie

wypadanie włosów Katowice

Statystyki dotyczące problemu łysienia wykazują, że dotyka ono ponad 50% kobiet i 70% mężczyzn. Utrata włosów jest nie tylko defektem kosmetycznym, ale również powodem niskiej samooceny.

Leczenie łysienia

Czy wiecie, że obecnie można leczyć łysienie? Najskuteczniejszą metodą jest mezoterapia z wykorzystaniem osocza bogatopłytkowego zawierającego komórki  macierzyste pozyskiwane z własnej krwi. Skuteczność tej metody potwierdzają liczne badania. O ich szczegółach można przeczytać na wielu portalach internetowych, w tym w serwisie biotechnologia.pl oraz endermatologia.pl. Specjaliści są zdania, iż terapia osoczem bogatopłytkowym jest skuteczna w łysieniu plackowatym, androgenowym, w nadmiernym wypadaniu włosów jak i u chorych z osłabionymi włosami wymagającymi intensywnego odżywienia.

Łysienie plackowate

Łysienie plackowate objawia się pojawieniem plam pozbawionych włosów najczęściej na głowie. Zwykle dotyka młodych osób.

Łysienie androgenowe

Łysienie androgenowe jest cofaniem się linii włosów na czole. Powstają tzw. zakola oraz przerzedzają się włosy na czubku głowy.

Na czym polega zabieg?

Najpierw pobieramy krew z żyły do próbówki. Następnie umieszczamy ją w medycznej wirówce gdzie następuje oddzielenie czerwonych krwinek od osocza bogatopłytkowego oraz jego zagęszczenie. Pobieramy je do strzykawki i ostrzykujemy nim skórę głowy. Osocze będzie pobudzać cebulki do wytwarzania nowych włosów. Skórę głowy znieczulamy miejscowo. Mimo tego nie jest to zabieg całkowicie bezbolesny. Jednorazowa wizyta jest krótka – trwa do 15 minut.

Jakie są efekty zabiegu?

Zabieg powstrzymuje wypadanie włosów, powoduje odrastanie nowych i mocniejszych włosów. Z jednej cebulki wyrasta więcej niż jeden włos. Niestety na rezultaty trzeba poczekać 3 miesiące, ponieważ tyle trwa proces odrostu nowego włosa. Aby uzyskać jak najlepszy efekt zaleca się wykonanie 3 zabiegów, co dwa miesiące.

Jak długo utrzymują się rezultaty mezoterapii?

Wszystko zależy od genetyki i od nas samych. Jeśli nie zmienimy swojego trybu życia, nie wyeliminujemy stresu i nie zmienimy nawyków żywieniowych, zarówno problem łysienia, jak i osłabionych włosów powróci.

Jakie są przeciwwskazania?

Przeciwwskazaniami do zabiegu są: choroby nowotworowe, ciąża, karmienie piersią, choroby krwi, leczenie niektórymi antykoagulantami (leki p/zakrzepowe) oraz aktywna opryszczka lub inne aktywne infekcje skóry.

Cena

Zabiegi z użyciem osocza bogatopłytkowego – cena od 450 zł do 1200 zł.