Dyskopatię można wyleczyć

Dyskopatia lędźwiowa, rzadziej szyjna, jest utrapieniem wielu pacjentów z powodu niezwykle silnych dolegliwości bólowych kręgosłupa promieniujących od nogi lub ręki. Dyskopatia to choroba krążka międzykręgowego (dysku) w której dochodzi do przemieszczenia części jądra galaretowatego potocznie określana jako wypadniecie dysku.
Jeszcze do niedawna jednym ze sposobów leczenia dyskopatii była poważna operacja kręgosłupa. Dzięki zastosowaniu nowej metody zwanej nukleoplastyką koblacyjną u 80 proc. pacjentów obserwuje się dobre albo bardzo dobre wyniki leczenia. – Ta metoda daje szanse wielu pacjentom, którzy od lat cierpią na bardzo nieprzyjemne i powracające schorzenie jakim jest dyskopatia. Pacjenci po leczeniu zachowawczym często zapominają o swoim problemie, aż do wystąpienia kolejnego, czasami niezwykle silnego, paraliżującego bólu – wtedy dochodzi najczęściej do wykluczenia jakiejkolwiek aktywności fizycznej pacjenta na kilka, lub w ostrych stanach zapalnych, kilkanaście dni.  Proponowana metoda daje szybkie efekty w leczeniu schorzeń kręgosłupa i co warte podkreślenia jest metodą o wiele mniej inwazyjną niż klasyczna operacja chirurgiczna. – mówi szef EUROKLINKI, dr Jerzy Wilgus. Więcej informacji na ten temat>>>