Specjalizacje medyczne

Dyskopatia

dyskopatia KatowiceDyskopatia jest to patologiczny stan krążka międzykręgowego charakteryzujący się nieprawidłowym przemieszczeniem jądra miażdżystego z jednoczesną utratą jego symetrycznego kształtu. Przemieszczenie to spowodowane jest najczęściej patologią pierścienia włóknistego. Dyskopatia posiada różne etapy zaawansowania oraz objawy charakterystyczne dla każdego z nich. Dyskopatia Jest schorzeniem, którego wczesna rehabilitacja lub operacja przynoszą bardzo dobre efekty. U części pacjentów, dolegliwości spowodowane dyskopatią ustępują samoistnie, jednak u większości pacjentów z tej grupy, dochodzi do kolejnych incydentów, zazwyczaj wymagających już leczenia. Leczenie zachowawcze, w pierwszej kolejności, proponowane jest wszystkim tym pacjentom, u których nie doszło do przerwania ciągłości pierścienia włóknistego, bez względu na stopień jego uszkodzenia. W leczeniu zachowawczym, dużą rolę odgrywają metody z zakresu fizjoterapii.

W przypadkach, kiedy leczenie zachowawcze zakończyło się niepowodzeniem, oraz w przypadkach nie kwalifikujących się do leczenia zachowawczego (mniej niż 5% pacjentów) proponowana jest interwencja chirurgiczna, najczęściej dyscektomia, czyli usunięcie części jądra miażdżystego, które uciska korzeń nerwowy lub niekiedy także worek oponowy zawierający rdzeń kręgowy (do poziomu 1. lub 2 kręgu lędźwiowego) lub nerwy rdzeniowe. W przypadkach mało zaawansowanych gdy nie ma zaburzeń nerwów ruchowych (niedowładów, porażeń) a głównym problemem pacjenta jest ból przewlekły współczesna chirurgia kręgosłupa posiada szereg minimalnie inwazyjnych procedur operacyjnych takich jak mikrodiscektomia, discektomia endoskopowa czy system przezskórnej niskotemperaturowej koblacji (tak zwana nukleoplastyka) krążka międzykręgowego. Wskazaniem do leczenia operacyjnego jest co najmniej 6 tygodniowe utrzymywanie się objawów bólowych.

W EUROKLINICE przeprowadzamy skuteczne zabiegi z zakresu leczenia każdego rodzaju dyskopatii. Więcej informacji na temat operacyjnego leczenia dyskopatii znajduje się w zakładce operacje kręgosłupa.

Jeżeli chcą Państwo uzyskać więcej informacji na temat operacji dyskopatii przeprowadzanych w Katowicach, w EUROKLINICE, prosimy o kontakt.

Uwaga! W przypadku operacji przeprowadzanych dla pacjentów zagranicznych konieczny jest dłuższy (do 10 -14 dni) pobyt w Polsce, w celu bezpiecznego i całkowitego zakończenia wszystkich czynności związanych z przeprowadzaną operacją.