Specjalizacje medyczne

Implant dysku – DiscoGel

Przepuklina dysku

W następstwie wypadku lub powtarzającego się wysiłku, pierścień (znajdujący się na zewnątrz krążka międzykręgowego) może zostać uszkodzony.

Przepuklina dysku polega na przesunięciu jądra miażdżystego (nucleus pulposus) poprzez ten osłabiony obszar na zewnątrz. Takie wysunięcie, jeśli uciska korzeń nerwowy wychodzący na tym poziomie z rdzenia kręgowego, może powodować ból w tym obszarze (bóle krzyża, ból pleców, ból szyi), który często jest gwałtowny i rwący. Objawy mogą prowadzić do niedowładu, zaniku mięśni i zaburzeń ruchowych.

implant-dysku-DiscoGel

Przezskórne wszczepienie implantu DISCOGEL® to innowacyjne i w pełni bezpieczne rozwiązanie w leczeniu przepuklin dyskowych, zarówno szyjnych, piersiowych, lędźwiowych, jak i krzyżowych. DISCOGEL® to żelowy implant nieprzepuszczający promieni RTG na bazie etanolu i produktów celulozo-pochodnych, wstrzykiwany przezskórnie do jądra krążka międzykręgowego (nucleus pulposus). Jego działanie opiera się na dwóch aktywnościach: mechanicznej, która dzięki właściwościom hydrofilowym DISCOGELu®, powoduje migrację płynu do środka dysku oraz biochemicznej blokującej receptory generujące ból. Wynik: u zdecydowanej większości pacjentów natychmiastowa redukcja bólu. DISCOGEL® umożliwia wizualizację postępu procedury w czasie rzeczywistym pod kontrolą radioskopii dzięki zawartości składnika nieprzepuszczającego promieni RTG (wolframu).

* Stosowanie ograniczone do pracowników służby zdrowia przeszkolonych w zakresie przezskórnej punkcji dysku (zwłaszcza: neuroradiologów zabiegowych, neurochirurgów, chirurgów-ortopedów kręgosłupa, reumatologów specjalizujących się w schorzeniach kręgosłupa, lekarzy medycyny sportowej).

INNOWACJA

• Brak zastępczej, równorzędnej techniki dla leczenia objawowego lub operacji
  • Zachowanie wysokości krążka międzykręgowego w czasie: brak ucisku wewnątrzdyskowego wskutek zapadania się.

KONTROLA

• Miejsce wszczepienia, jak również wielkość implantu (ilość żelu) są we właściwy sposób kontrolowane w czasie rzeczywistym za pomocą radioskopii, dzięki markerowi nieprzepuszczającemu promieni RTG
  • Brak możliwości wycieku dzięki żelowej strukturze implantu
  • Można leczyć każdy poziom kręgosłupa (lędźwiowy, piersiowy, szyjny)