PROMOCJA!

Powiększyć biust – zmniejszyć uda, czyli o zaletach własnej tkanki tłuszczowej

Zastanawiam się nad powiększeniem biustu własną tkanką tłuszczową. Czy ktoś może mi napisać coś na ten temat? Ktoś robił taki zabieg? Jakie minusy i plusy? Cena itp.? Na wielu kobiecych forach internetowych co rusz pojawiają się pytania o możliwość powiększenia piersi przy wykorzystaniu własnej tkanki tłuszczowej. Dlaczego Panie coraz częściej decydują się na ten typ operacji plastycznej biustu, pytamy doktora Jerzego Wilgusa – właściciela kliniki plastycznej EUROKLINIKA w Katowicach.

sala_operacyjna_1 kolor– Rzeczywiście, to już bardzo rozpowszechniony trend. Wiele z moich obecnych i nowych pacjentek pyta o możliwości wykorzystywania komórek macierzystych do zmiany wyglądu. Panie stawiają sobie bardzo słuszne pytanie; skoro mam nadmiar w udach, na pupie lub brzuchu to warto może wykorzystać tę sytuację i powiększyć za pomocą własnego tłuszczu biust. Taka idea jest niezwykle inspirująca zarówno dla Pacjentek jak i dla mnie, chirurga plastycznego. W sumie mamy tutaj do czynienia z wymarzoną sytuacją, gdzie nadmiar tkanki tłuszczowej z  jednego miejsca zostaje usunięty i wszczepiony w inne. Pacjentka uzyskuje dwa efekty w trakcie jednej operacji  – jest szczuplejsza, uwypukla się jej talia, zmniejsza brzuch lub pupa oraz co niezwykle dla niej istotne bez zastosowania sztucznych materiałów w postaci implantów ładnie powiększa się jej biust.

Jak wygląda sama operacja i na jakie efekty mogą liczyć Pacjentki?

W przypadku powiększenia biustu przy wykorzystaniu własnej tkanki tłuszczowej należy zachować odpowiednie proporcje. Z otrzymanego w procesie liposukcji  materiału  wyodrębnia się właściwą tkankę tłuszczową, którą można wszczepiać przy zastosowaniu odpowiednich bardzo cienkich kaniul w ściśle określone partie biustu. To bardzo precyzyjna praca, podczas której należy uważać, aby wszczepiona tkanka tłuszczowa proporcjonalnie ułożyła się na nowym miejscu. Stąd Pacjentki nie powinny liczyć na bardzo znaczące powiększenie piersi podczas jednej operacji. Paniom marzącym o długotrwałym efekcie i okazałym biuście sugerujemy jednak zastosowanie tradycyjnej metody w postaci wszczepienia implantów.

Czy wszystkie Pacjentki mogą  poddać się takiemu zabiegowi?

Większość  Pacjentek kwalifikuje się do realizacji operacji. Warunek jest jeden – aby powiększyć biust należy znaleźć odpowiednią ilość materiału, tłuszczu  na ciele Pacjentki, który zostanie odessany i następnie po odpowiedniej obróbce wszczepiony. Należy pamiętać, że właściwy efekt operacji uzależniony jest przede wszystkim od doświadczenia zespołu operującego oraz odpowiedniej kalkulacji przedoperacyjnej. Ilość odessanego tłuszczu musi być ściśle skorelowana z możliwością jego wszczepienia.

Czy tego typu operacje są w pełni bezpieczne?

Każda operacja niesie ze sobą możliwość wystąpienia powikłań pooperacyjnych, jednak zabiegi przeszczepiania własnego tłuszczu zdecydowanie należą do jednych z bezpieczniejszych w obrębie chirurgii plastycznej. Po operacji mogą oczywiście wystąpić niegroźne zasinienia lub obrzęki.  Dlatego po operacji w okresie rekonwalescencji wszystkim Pacjentkom proponujemy masaż limfatyczny –Drenaż limfatyczny pobudza krążenie limfy w organizmie, dzięki czemu zapobiega się chorobom wynikającym z obrzęków zastojowych. Masaż niweluje również powstałe nierówności oraz skraca okres potrzebny do właściwej regeneracji organizmu po zabiegu.<